yisca harani

30 אוק 20192 דקות

אור גדול נמצא פה!

עודכן ב: 11 מרץ 2020

"אַתֶּם אוֹר הָעוֹלָם. עִיר שׁוֹכֶנֶת עַל הַר אֵינָהּ יְכוֹלָה לְהִסָּתֵר. גַּם אֵין מַדְלִיקִים מְנוֹרָה וְשָׂמִים אוֹתָהּ תַּחַת כְּלִי, אֶלָּא עַל כַּן שָׂמִים אוֹתָהּ וְאָז תָּאִיר לְכָל בָּאֵי הַבַּיִת. כָּךְ יָאֵר נָא אוֹרְכֶם לִפְנֵי בְּנֵי אָדָם, לְמַעַן יִרְאוּ אֶת מַעֲשֵׂיכֶם הַטּוֹבִים וִיכַבְּדוּ אֶת אֲבִיכֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם."(מתי ה׳ 14-16)

זכיתי והתכבדתי להציג את זוכה פרס הר ציון לשנת 2019:
 
ארגון "תג מאיר" ומייסדו – דר' גדי גבריהו.

בניגוד להוראה המופיעה במגילת כת קומראן "לשנוא כל בני חושך" – פונה ארגון ׳תג מאיר׳ לתקן את החושך שמייצרים פושעי ׳תג מחיר׳. הארגון שקם בחנוכה 2011, על רקע חושך אנושי גזעני בקניון מלחה בירושלים, מתמיד להתייצב ולהפיץ אור ואלטרנטיבה אנושית מכבדת.

מזה כמה שנים שהארגון האמיץ הזה עובר מפצוע לפצוע (אלימות על רקע שנאה), מבית שכול לבית שכול אחר (רצח על רקע שנאה) , מפזר פרחים במקום זרעי שנאה ומראה כבוד אדם במקום דה-הומניזציה.

בעולם שבו טוענים אנשי חושך שהם ׳שליחי דרבנן׳ (׳תג מחיר׳) ושחובתם לשנוא ולהתקיף, פועל ארגון ׳תג מאיר׳ להותיר שובל של אור בעולמנו המסוכסך – המחיר היחיד הראוי לפעולות שטנה. ארגון זה רושם ומתעד את מעשי האיבה, כגון הצתות של בתי תפילה - ולו רק כדי שתהיה תשובה מספרית זהה – של מחוות תיקון והחזרת כבוד האדם.


 
פרס הר ציון ניתן אחת לשנתיים, לאנשים וארגונים התורמים להדברות, לעשייה בין דתית ובין תרבותית. לפני שנתיים זכה בפרס הסופר עמוס עוז ז"ל.

כבוד עצום נפל בחלקי להיות הדוברת בטקס זה, ולהציג את פעילותו של ארגון ׳תג מאיר׳ ואת העומד בראשו, לפני הענקת הפרס. בין היתר, אדבר על השליחות של להיות ׳בני אור׳, ועל האומץ הנדרש להאיר בימי חושך. כבוד עצום לחברה הישראלית שיש בה בני אור שכאלה.

תודה לפרופ׳ ורנה לנצן מאוניברסיטת לוצרן וחברי ועדת הפרס שמצאו זוכה כה ראוי לפרס חשוב זה.


 
אני מאחלת שתתגשם באמצעותם האמירה של ספר משלי:


 
״וְאֹרַח צַדִּיקִים כְּאוֹר נֹגַהּ הוֹלֵךְ וָאוֹר עַד נְכוֹן הַיּוֹם״


 
(משלי ד׳ יח)

The path of the righteous is like the morning

shining ever brighter till the full light of day

אני מתכבדת להזמינכם לטקס הענקת פרס הר ציון לארגון 'תג מאיר' ולעומד בראשו, דר׳ גדי גבריהו.

אם ב״בני אור״ עסקינן - המלצתי החמה להרשם לחמישה ימי לימוד וסיור מרתקים בעולם המגילות , מבית היוצר של מוסד יד בן צבי.

פרטים באתר יד בן צבי בלינק הזה


 

 

    21950
    5