top of page

הבלוג של יסכה הרני

חיפוש

דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום - האמנם?? - מפגש סולידריות עם כהני דת ארמניים שהותקפו ע"י יהודים

עודכן: 25 במאי 2021




לתרומה למצלמות אבטחה אישיות לכוהנים הארמנים

לחץ כאן:


ניתן לשלם גם דרך ביט - למספר 0522346672

 

צר לי שהפוסט אינו לענייני מידע הפעם. זהו פוסט שקורא לכל מי שיכול לבוא ולהביע מחאה נגד האלימות של יהודים נגד נוצרים בעיר העתיקה. סיפור ישן ומצמרר, והפעם יש סוף סוף תיעוד.

כאמור, צר לי, אבל אשתף במה שהתרחש מתחת האף (ברחוב הצמוד למשטרה/הקישלה) בעיר העתיקה בשבוע שעבר.

ב- 18.5.2021, בחצות הליל, היו שני אנשי כהונה ארמניים בדרכם לכנסיית הקבר כאשר לפתע הותקפו באלימות על ידי יהודים דתיים. אחד המותקפים אושפז בבית חולים.

צפו במה שהתרחש מטרים ספורים מתחנת המשטרה הגדולה ביותר בעיר העתיקה, ושמצלמותיה כלל לא קלטו (הסרטון הוא ממצלמה של חנות ברחוב):




אין לי מילים יותר לבקש סליחה מהארמנים.

אין לי יכולת לחזור על המילים "אני בושה ונכלמת" כל פעם שיהודים תוקפים את הארמנים פשוט משום ש"נקלעו בדרכם". כמה פעמים אפשר להגיד את אותו הדבר??

אלא שהפעם יש לנו סרטון, ולא רק תלונה למשטרה או טופס של בית חולים.

אני צופה בסרטון ולא יודעת את נפשי. זאת המערכה שלנו? באותו הלילה היינו בעיצומה של מלחמה מול החמאס ותחת אימת מאות הטילים שנפלו על אדמת הארץ הקדושה. עכשיו אינני יודעת מה נחשב לחזית ומה לעורף, אצל מי יש משגרים גדושים של שנאה ואל מי הם מכוונים.

אני לא מצליחה להבין. אני חוששת להודות שאני מאבדת תקווה. כשאני רואה את הסרט של מחבלים יהודיים התוקפים כהני דת נוצרים - בא לי להיכנס לממ"ד ולא לצאת ממנו.

 

בסוף אני בוחרת לצאת מהממ"ד, כדי להפיץ את הדבר הזה:

ביום ראשון, 23 במאי, בשעה 19:00 - ניפגש בשער יפו בשעה 18:50 ומשם נמשיך לרובע הארמני למפגש סולידריות.


לטובת המעוניינים יהיה אוטובוס שיאסוף ב-17:15 מלטרון ויחזיר בתום האירוע (עד 21:00). אנא הפיצו.

 

בספטמבר 2019 ניסיתי לארגן מפגש סולידריות בסמינר הארמני, לאחר התקפה דומה, אבל עם המשך עוד יותר מרושע: https://www.yiscaharani.com/post/armenian-fake-news

המפגש אמנם לא התקיים אך נשארה התמונה שהכנתי ומיסגרתי, תמונה של בית הכנסת החורבה ברובע היהודי לצד הקתדרלה ברובע הארמני. הוספתי כיתוב בארמנית ובעברית מהתנ"ך: "דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום".



 

אבל כעת, לאחר ההתקפה המתועדת הזאת, אינני בטוחה שיש לי אומץ להביא את התמונה.

הרי התוקפים טוענים שהם יהודים! ושהתורה היא מרכז עולמם ומנחה את התנהגותם. זה לא משנה מה דעתי על היהדות על התורה ועל קוד ההתנהגות העולה מהן. בשלב זה, הגשת התמונה עם המשפט המסוים הזה "דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום"- תהיה ג'סטה מקברית.


אז הפעם ארצה להעניק משהו אחר:

תרומה לרכישת מצלמות אבטחה אישיות הצמודות לבגדים.

אם איננו יכולים לממש את המשפט המקראי הנפלא "דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום" - אולי לפחות נסייע לשלומם של כהני הדת ההולכים לשרת את אלוהים בדרכים ובנתיבות של העיר הקדושה.

אני מבקשת מכל מי שמוכן, לתת סכום כלשהו (מינימום של 20 שקלים).

לתרומה מחכים לך בקבוצת

"תרומה למצלמת אבטחה לכוהנים הארמנים",

לחיצה להצטרפות לקבוצה:

ניתן לשלם גם דרך ביט -

למספר 0522346672

אני עם האב דיראן - כהן הדת שהותקף בשבוע שעבר. הצילום מלפני שנתיים כאשר חזרתי מארמניה והבאתי לו ולארמנים אחרים אבנים מהעיר הקדושה - אני.

תודה !


923 צפיות6 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page