top of page

הבלוג של יסכה הרני

חיפוש

הזמנות לאירועים מעניינים ומרעננים: קונצרט בדורמציון +הרצאה וסמינרים, כולל "הפתעות בירושלים הנוצרית"

שלוש הזמנות להתרענן, לחוות, להתנתק במובן חיובי...


1. היצירה Stabat Mater בקונצרט מיוחד בכנסיית דורמציון

ביום רביעי, 30-8, עם הרצאה מקדימה

2. סמינר "הפתעות בירושלים הנוצרית"

בימים ד'-ה', 13 - 14 בספטמבר

3. סמינר על עולם הנזירות בהר הזיתים

בימים ד'-ה', 20 - 21 בספטמבר



 

בלהט הימים הללו, אני בוחרת לצמצם בדיווח על המציאות המאתגרת והעבודה המאומצת לתקן מעט את עולמנו, ודווקא להתמקד ולהרחיב ביוזמות לאירועים מעניינים ומרעננים. מגיע לנו קצת להתאוורר... גם מבלי לצאת לחו"ל!

 

1. קונצרט בכנסיית דורמציון המחודשת, והרצאה מקדימה שלי

נזירי כנסיית דורמציון מזמינים את הקהל, בערב יום רביעי, 30 באוגוסט, ללא תשלום וללא הרשמה מראש לקונצרט מיוחד. הקונצרט, מנוגן ומושר ע"י מקהלה מפרנקפורט, הוא של יצירה קלאסית ומודרנית, עצמתית ומרגשת: 'סטבאט מאטר' מאת המלחין קרל ג'נקינס.

היצירה Stabat Mater נכתבה בשלהי ימי הביניים, ע"י נזיר פרנציסקני, בעולם בו האדיקות הפרנציסקנית נתנה את הטון. נושא היצירה הוא הסבל - ובעיקר הסבל של מרים:

אֶת לִבָּהּ הַמִּתְיַפֵּחַ, לַהַב הַכְּאֵב פּוֹלֵחַ, מָה נוֹרָא הוּא יְגוֹנָהּ.

ברוח המילים הללו, נעשה פסל מרים אשר בגולגותא, ובעבר נהגו עולי הרגל לשיר את חלקי המזמור בין תחנה לתחנה בעודם צועדים במסלול הויה דולורוזה.

כדי לספוג את עומק היצירה- כדאי לקרוא את מילותיה, ורצוי ללמוד עליה. לפיכך בחרתי לקיים הרצאה (בתשלום) לפני הקונצרט, המוקדשת ליצירה בדגש על הטקסט שלה.

אלמד את תולדות היצירה "סטבט מאטר", את משמעותה, היגדיה ונוכחותה בתרבות המערב. נתרגם את המילים שנכתבו בלטינית, ונבין כיצד הן משתלבות ביצירתו המודרנית של קרל ג'נקינס - המוסיף טקסט משל עצמו באנגלית, בארמית, ביוונית ואפילו בעברית!

קרל ג'נקינס, מלחין בריטי (וולשי) בן זמננו, כתב יצירות בסגנון ג'ז ורוק, ויצר קולאז'ים מוזיקליים לטקסטים של מרטין לותר קינג, גנדי, הדלאי לאמה, נלסון מנדלה, האם תרז מכלכלתה ואנה פרנק... הוא לא עצר שם, וחיבר גם מוזיקה קלאסית. את ה'סטבט מאטר' חיבר בשנת 2008.

וואוו, איזו יצירה...! "למיטיבי לכת"!

הרצאתי תתחיל בדיוק בשעה 18:00, (הקונצרט ב- 20:00) בסמוך לדורמציון. הרשמה ותשלום מראש - חובה.



2. סמינר "הפתעות בירושלים הנוצרית" -

יום ולילה במנזר המרוני בירושלים

בימים ד'-ה', 13 - 14 בספטמבר

"יהללך זר ולא פיך" - הוא ביטוי שאומר לאדם לשמור על צניעות ולא להתרברב בהצלחותיו. מצד שני - אם לא פגשתם את אלה שהיו בסמינר ההפתעות האחרון (היה באוגוסט)- איך תדעו כמה נפלא הסמינר??? אז אני לא מתרברבת, רק מתלהבת וממליצה... פתיח לשנה החדשה.

גם אלו שמכירים את ירושלים, יגלו מקומות שלא דמיינו שקיימים ושהתיאור המתאים להם הוא ה-פ-ת-ע-ה!

כדי לא לקלקל הפתעות אציין שיאים נוספים שיש בתכנית:

שקיעה וזריחה מגג המנזר, סיור במוזאון הארמני החדש, סיור במתחמים פרנציסקנים לא שגרתיים, הרצאה שלי על הפטריארך הציוני המרוני והרצאה על גג המנזר, תחת שמי ירושלים - על קדושת ירושלים בתודעה הנוצרית, בספרות ובמוסיקה.

"חומות זהב טהור ושערי בדולח כהיר"



3. סמינר על עולם הַנְּזִירוּת בהר הזיתים

בימים ד'-ה', 20 - 21 בספטמבר

הסמינר על נזירות סיני בסנטה קתרינה התמלא בתוך שעות ספורות מרגע שפורסם. כדי לפצות את אלו שרצו ולא הצליחו להרשם, וגם בשביל אלו שמחפשים מקום מופלא לשהות, לסייר וללמוד על עולם הַנְּזִירוּת- אז האכסניה שהייתה פעם מנזר על הר המשחה - הוא המקום!

אפשר לומר שזהו, אפילו בסטנדרטים של ירושלים, מקום אחד ויחיד במינו. נגיע אליו עם הסעה ביום רביעי אחה"צ, ונבלה בתוך המתחם עד אחה"צ של יום חמישי, ב 20- 21 לספטמבר.

הרצאות על נזירות סיני, נזירות המערב, נזירות ומיסטיקה ומפגשים אישיים. בינתיים רשמו את התאריכים, פרסום התכנית המלאה, העלות וההרשמה בעוד ימים ספורים.


הנה מספר תמונות מהמקום המדהים שבו יתקיים

הסמינר על עולם הַנְּזִירוּת
















365 צפיות0 תגובות
bottom of page