top of page

הבלוג של יסכה הרני

חיפוש

ממשק של אירועים בשבוע בו מזכירים את המסמך הקתולי החשוב ביותר לעם ישראל

עודכן: 7 ביוני 2022



ועידת ותיקן השניה - המקום בו פורסמה ההחלטה המשמעותית ביותר ביחסי נוצרים ויהודים בהיסטוריה כאובה


הסמינר שלי על יהדות ונצרות עם רַבָּה ובישוף בסוף השבוע (29-30/10) בהר הסקנדל, יצא לדרך בעוד 6 ימים. https://www.yiscaharani.com/skandal

התבקשתי לפרסם שיש בקשה של משתתף יחיד שישמח לצרף עוד משתתף לחדרו ומשתתפת שמבקשת לצרף משתתפת לחדרה (אני מנחשת שאתם מציעים לשנייםילחבור לחדר אחד אבל תודה, לא...). למעוניינים - אתם מוזמנים לכתוב לי הודעה 0523278713 ואחבר בין לבין.


סמינר על נצרות ויהדות, בבית הארחה קתולי, עם הרַבָּה לאנה, הבישוף אפרם ועוד, בסוף השבוע האחרון של אוקטובר

את תאריך הסמינר בחרתי כי בשבוע זה, לפני 56 שנים (28.10.1965). חתמו בותיקן על מסמך חשוב ופורץ דרך המכונה "בעת הזאת" (בלטינית: "נוסטרה אטאטה"). עיקרו הוא הסרת האשמה על צליבת ישוע מהיהודים וקריאה לכל הנוצרים לקדם יחסים של חברות, כבוד ודיאלוג עם היהדות.


אך בנוסף, אקדיש את הסמינר לאדם שהלך השבוע לעולמו. השבוע תתקיים מיסה ולוויה של (עוד) ניצול שואה שהלך לעולמו בגלימת נזיר וייקבר השבוע בבית קברות קתולי (ביפו), האב גרגור פבלובסקי, אשר נולד בפולין כיהודי ב-23 באוגוסט 1931 להורים מנדל בן זאב ומרים בת יצחק לבית גרינר ואשר שמו אז היה יעקב צבי "הרש" גרינר. ספור חייו מטלטל ומופיע כפי שסיפר, בלינק הבא:



יעקב צבי "הרש" גרינר/ האב גרגור - צילומים לקוחים מהאתר של נציגות יעקב הצדיק לקתולים הדוברים עברית בישראל




טקס ההסמכה של הבישוף הראשון לקהילה הקתולית הדוברת עברית. האב גרגור היה נוכח אבל הבישוף שנבחר היה יהודי אחר שבחר להתנצר... ז'אן בטיסט גוריון, שהיה אהוב על רבים (למרות ש....) וזה כבר בסיפור אחר

 

באותו אתר תוכלו למצוא כתבה גם על האב מישל רמו ז"ל, שהיה אוהב ישראל, ידיד לישראל ולעם היהודי עד יום מותו. השבוע נערך ערב לזכרו בבית הכנסת עדת שלום בפריז!



 

בהזדמנות זו אני משתפת אתכם בלינק לאתר האינטרנט של מרכז המידע הפרנציסקני של הכנסייה הקתולית בארץ, אשר השיק לאחרונה תרגום והקראה בשפה העברית של כתבותיו על נושא הנצרות בארץ ובכלל.




 

ועוד בשורה לאוהבי הטיולים:

הנזירות הקרויות אחיות ציון, ממנזר ומתחם "אקה הומו", בקשו שאפרסם את פתיחתו מחדש של האתר הארכאולוגי המרשים והמרתק שלהן ברחוב הויה דולורוזה (ממצאים תת קרקעיים מרתקים ובראשם בריכת הסטרוטיון הרומית והרצפה המפורסמת בשם Lithostrotos והמזוהה עם המקום בו התקיים המשפט של ישוע). האתר פתוח למבקרים וראוי מאין כמוהו לחובבי היסטוריה וארכאולוגיה בכלל ולמתעניינים בנצרות בפרט.






803 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page